Followers

Thursday, December 9, 2010

LATIHAN ASAS KAWALAN KESELAMATAN & AKTIVITI



Setiap Pengawal Keselamatan SSBP telah diberi Kursus Kemahiran Pengawal Keselamatan. Dalam kursus ini para pengawal diberi pendedahan mengenai skop secara meluas mengenai industri kawalan keselamatan.






 Antara teori dan pratikal yang disampaikan termasuk Hukuman Tetap Operasi (SOP) secara menyeluruh dalam perkhidmatan kawalan keselamatan. Ia meliputi kawalan tanpa senjata, bersenjata, kawal iring wang (C.I.T), pengawal Warga Nepal dan teknikal persenjataan





Selain itu, pengawal juga didedahkan mengenai pengenalan tentang Undang-Undang (Akta Ejensi Persendirian 1971), Senjatapi, Pertolongan Cemas, Teknik menghadapi kebakaran dan motivasi. 
Syarikat sedang membangunkan bengkel membaiki senjata dan peluru. Sasaran perkhidmatan kepada pasukan agensi kerajaan dan swasta yang menggunakan senjatapi




Pengawal keselamatan juga telah diberi Latihan Menembak khususnya kepada pengawal keselamatan bersenjata & CIT bagi memahirkan diri dalam penggunaan senjatapi di samping mempelajari teknik-teknik penggunaan senjata dengan betul.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...